دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 56 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
چگونه می توان ضعف درسی دانش آموزان را بهبود بخشید
چکیده : 5
کلید واژه: 5
مقدمه 6
توصیف وضع موجود 7
گرد آوری شواهد (1) 9
الف : کسب نمرات 9
نمودار شماره1 : نمودار ستونی میانگین نمرات مهر،آبان،آذر 10
ب : پرسش نامه 10
ج : مصاحبه با والدین 11
د : مصاحبه با همکاران 12
پیشینه تحقیق : 14
تجزیه وتحلیل داده ها 16
یافتن راه حل ها 16
علت1:عدم علاقه به ادامه تحصیل: 17
علت2:عدم درک ارزش کاروتوان آینده نگری 17
علت3:نداشتن انگیزه 17
علت4:ترس و اضطراب امتحان 18
علت5 : سردر گمی در خانه 18
علت6: عدم رابطه بین خانه و مدرسه 18
علت7::بی توجهی والدین نسبت به امور درسی فرزندشان 18
انتخاب طرح جدید و اجرای آن 20
روش اول: دادن برنامه ی درسی 20
روش دوم:تبادل نظررودرروی دانش آموز قوی با ضعیف 20
گردآوری شواهد (2) 23
اعتبار بخشی و ارزیابی 26
نتیجه گیری، ایرادها، پیشنهادها 29
فهرست منابع 30
بارها در کلاس درس خود مشاهده می کردم که تعدادی از دانش آموزانم به دلایل مختلفی نسبت به بقیه دچار افت تحصیلی هستندودرارزشیابی های کتبی وشفاهی نمرات پایینی کسب می کنندووالدین آنها ازاین موضوع احساس رنج می نمودندوبا همهً تلاش درپی جبران آن برمی آمدند.
در بسیاری از مواقع می دیدم که شاگردانم دچارتحقیرهاوسرزنش هاوتنبیهات قرار می گرفتندوگاهی نیز گره بسته ی آنان با اتخاذ مواضع نادرست والدین یا خود من بسته تر می شد.
با مشاهده ی این مساًله در کلاسم تصمیم گرفتم با پیدا کردن راه حل های مناسب وابتکاری سرنوشت آنها را تغییر دهم،در نتیجه با مطالعهً کتاب های گوناگون وتحقیقات انجام شدهً قبلی توانستم قبل از امتحانات نوبت اول،با برگزاری جلسات مداوم با اولیاوبا اجرای سه روش شامل:
1 - دادن برنامه پیشنهادی درسی
2 - رودررویی وتبادل نظر دانش آموز قوی با ضعیف
3 - تهیهً فرم نظارت خانواده بر امور درسی فرزندشان
روز به روز به فراگیری آنان روح تازه ای بخشیده ومیانگین نمرات دانش آموزان ضعیفم را از 7به16 رسانده وآنها را موفق وشاد ببینم.
افت تحصیلی،برنامه پیشنهادی،تبادل نظر،فرم نظارت
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
راههای مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموز
فهرست مطالب
چکیده: 3
مقدمه: 4
تعریفی از اضطراب: 4
توصیف وضعیت موجود: 5
طرح و بیان مساله: 5
گرد آوری اطلاعات ( شواهد 1( : 6
تجزیه و تحلیل داده ها: 7
خلاصه یافته های اولیه: 7
چگونگی اجرای راه جدید: 8
گرد آوری اطلاعات (شواهد 2): 8
منابع : 11
در اوایل سال تحصیلی 92-91(امسال ) در بین دانش آموزان کلاسم متوجه شدم که یکی از دانش آموزانم در کلاس درس فعال نیست و اگر از اودرس پرسیده می شد شدت ترس و اضطراب در او به حدی بود که شروع به گریه و زاری می کرد.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 57 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
چگونه می توان بوسیله ورزش مشکل پرخاشگری دانش آموز را برطرف کرد
فهرست مطالب
چکیده. 3
مقدمه. 4
پرخاشگری و ورزش. 5
دلیل کاهش پرخاشگری و استرس توسط ورزش. 7
طرح مسأله. 8
پیشینه تحقیق. 9
توصیف وضعیت موجود. 9
پرخاشگری و رفتار پرخاشگرانه. 10
جمع آوری داده ها و گردآوری اطلاعات (شواهد 1 ). 12
تجزیه و تحلیل داده ها (پردازش). 14
ارائه ی راه حل های مناسب. 16
دعوت از اولیاء دانش آموز مشکل دار و پر کردن پرسشنامه و جداول مخصوص. 18
چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی. 18
« راه حل انتخابی ». 20
«اجرای بهترین راه حل ». 20
ارزیابی (شواهد 2 ). 21
گردآوری اطلاعات (2). 21
تحول بنیادین. 21
ارزیابی نتایج راه حلهای اجرا شده. 22
نتیجه گیری (گزارش نهایی). 23
نرمش و ورزشهایی برای کم کردن پرخاشگری و استرس. 23
پیشنهادها. 27
منابع و مأخذ : 29
ضمایم. 30
نمونه سوالهایی جهت مصاحبه با ولی دانش آموز. 30
پژوهشی که در مقابل شماست برای برطرف کردن پرخاشگری در دانش آموزان از راه ورزش تنظیم گردیده است برای رفع این مشکل به جمع آوری اطلاعات و شواهد از راههای مختلف از جمله همکاری از همکاران ، خانواده ها ، مسئولین و مشاور و ورزشهای مختلف پرداختم پس از بررسی راههای مختلف راه مناسب را انتخاب و در کلاس اجرا کردم .
در مدتی که مشغول به تدریس بودم ، همواره دوست داشتم ، در کنار تربیت بدنی دانش آموزانی عاری از هر گونه مشکل اخلاقی داشته باشم و به بهداشت روانی و ایجاد محیطی سالم و پر نشاط و به دور از عوامل مختلفی که باعث ایجاد اختلال در روند کارم می شدند توجه داشتم و با استفاده از روشهای مؤثر و مفید به رفع عوامل مشکل زا پرداخته ام در اینجا نیز در کلاس با مشکلی رو به رو شده ام که باعث ایجاد اختلال و بی نظمی و ناآرامی در کلاس و مزاحمت جهت ادامه کارم شده است که آن مشکل وجود یک نفر دانش آموز پرخاشگر در کلاسم بود که در زنگ ورزش خیلی کارم را سخت کرده بود در نتیجه تصمیم به رفع این مشکل و تغییر در وضعیت نامطلوبی که در کلاس به وجود آمده بود گرفتم .
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
چگونه می توان در درس انشاء ونگارش تحول ایجاد کرد
فهرست مطالب
«چکیده». 3
مقدمه:توصیف وضعیت موجود. 4
«گردآوری اطلاعات (شواهد1)». 5
بعدازاین جلسه :. 6
«تجزیه وتحلیل اطلاعات». 6
«خلاصه ی یافته های اولیه». 7
«چند نکته درباره ی نگارش». 8
«اصول ومبانی انشا». 8
«انواع انشا». 9
«معیارهای ارزشیابی». 10
«راههای پیشنهادی برای انشا نویسی». 10
«چگونگی اجرای راه جدید». 11
«گردآوری اطلاعات (شواهد2)». 12
نتایج کار به شرح ذیل است:. 12
«تجدیدنظر درروشهای انجام گرفته واعتبار بخشی به آن». 13
«نتایج». 14
«نتیجه گیری». 15
«فهرست منابع». 16
ضعف وکم کاری که دانش آموزان درساعت انشا ونگارش ازخود نشان می دادند مرابرآنداشت که این مسئله رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش و وبررسی قرار دهم واین کلاس ها رااز یک نواختی خارج سازم.
همین امر باعث شده دست به تحقیق وتنحص دامنه داری بزنم به همین خاطر برای شروع به صاحبان اصلی این درس که همان فراگیران می باشند ؛رجوع نمودم که با جوابهای خود کلید خیلی ازسوالهای من شدند،سعی کردم که ازنظرات دیگر همکارانم نیز بهره بگیرم.که بامساعدت مدیرآموزشگاه مقدور شد.
همچنین طرح خودرا درانجمن اولیا ومربیان آموزشگاه ودرگروههای آموزشی منطقه نیز مطرح نمودم.که درآن جا چندتن ازهمکاران همراه وهم گام من شدند وقبول نمودند که مرایاریدهند تاشیوه های مختلف تدریس انشا رابه اجرا درآوردیم.
دسته بندی | نمونه سوالات |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 462 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
در این فایل، 150سوال تستی ویژه کلاس پنجم ابتدایی،برای دانلود و استفاده شما عزیزان آماده شده است.امیدواریم از دانلود و استفاده این فایل راضی باشید. باتشکر