دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
پرسشنامه چند محوری بالینی میلون سه (MCMI-III)
پرسشنامه چند محوری بالینی میلون سه توسط میلون در سال 1987 تهیه شده است. این پرسشنامه دارای 175 سئوال است که به صورت بلی و خیر پاسخ داده می شود. این پرسشنامه برای افراد 18 سال و بالاتر طراحی شده است. پرسشنامه چند محوری بالینی میلون به منظور سنجش 10 اختلال شخصیت که در سه خوشه (A,B,C) قرار دارند بکار می رود. البته شاخص های دیگر نیز با استفاده از این پرسشنامه مورد ارزیابی قرار می گیرد. اما در این مطالعه فقط از آیتم هایی که خوشه B و آیتم هایی که روایی را می سنجند استفاده شد.
روش نمره گذاری این آزمون با استفاده از شیوه خاصی که مربوط به این پرسشنامه است صورت می گیرد. یک آیتم ممکن است در چند زیر مقیاس دخالت داشته باشد و پاسخ به یک آیتم هم بر اساس دستورالعمل مربوط به هر زیرمقیاس نمره گذاری می شود. گستره نمره گذاری هر آیتم بین یک الی دو متغیر است. در این تحقیق از نمره خام هر آزمون و میانگین کل هر زیرمقیاس استفاده شده است.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسش نامه هوش معنوی
در این تحقیق برای ارزیابی هوش معنوی، از پرسشنامه هوش معنوی که در سال 1389 توسط بدیع1389 و سواری، باقری دشتبزرگر لطیفی زادگان ارایه گردیده، استفاده شده است. با توجه به این که طراحی سئوالات آن به گونه ای بوده است که حداقل سوگیری فرهنگی، اجتماعی و جهت گیری دینی را دارد، در این مطالعه استفاده شد.
این پرسشنامه شامل 42 سؤال در 4 خرده مقیاس پنج درجه ای می باشد.12 سئوال مربوط به تفکر کلی و بعد اعتقادی، 15 سئوال مربوط به توانایی مقابله و تعامل با مشکلات، 8 سئوال مربوط به پرداختن به سجایای اخلاقی و 7 سئوال در زمینه خودآگاهی و عشق و علاقه است.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
مقیاس تابآوری در برابر آسیب مدسن (2010)
برای سنجش عوامل حفاظتی فردی، اجتماعی و خانوادگی مرتبط با تابآوری کودکان و نوجوانان آزاردیده ساخته است. این مقیاس، عزت نفس (14 سؤال)، خودتنظیمی (16 سؤال)، قدرت خوشبینی (14 سؤال)، حل مسئله (15 سؤال)، ساختار اعتقادی (16 سؤال)، حمایت/سلامت خانواده (23 سؤال)، روابط حمایتی با همسالان (18 سؤال)، عملکرد تحصیلی حمایت شده (14 سؤال)، مشارکت فعال در جامعه (15 سؤال) و حمایت/امنیت در محله (15 سؤال) را میسنجد. برای نمرهگذاری از مقیاس لیکرت (0 تا 6) استفاده شده است. به پاسخ اصلاً نمره «0»، خیلی کم «1»، کم «2»، متوسط «3»، زیاد «4»، خیلی زیاد «5» و کاملاً «6» تعلق میگیرد.
روایی پرسشنامه از روش روایی محتوایی، روایی همگرا درونی یا همبستگی خرده مقیاسها با نمره کل مقیاس و روایی افتراقی درونی یا همبستگی بین خرده مقیاسها برآورد شده است. برای بررسی روایی محتوایی از 9 متخصص خواسته شده است که میزان تناسب سؤالها را با هدفهای مدنظر در یک مقیاس 1 تا 5 نمرهگذاری کنند. نمره تناسب داشتن سؤال با هدف در تمامی سؤالها از 4 بالاتر بوده است. همبستگی خرده مقیاسها با نمره کل مقیاس در تمامی موارد به لحاظ آماری معنادار بوده و کمترین ضریب همبستگی 85/0 بوده است. همبستگی خرده مقیاسها با یکدیگر در برخی از موارد به لحاظ آماری معنادار بوده و ضرایب همبستگی بین 12/0 تا 48/0 گسترده بوده است.
دسته بندی | آموزشی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 160 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
در این فایل، لغات مهم املایی پایه هشتم دبستان،برای دانلود و استفاده شما عزیزان آماده شده است.امیدواریم از دانلود و استفاده این فایل راضی باشید. باتشکر
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 9 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
مقیاس تأخیر رضامندی تحصیلی
این پرسشنامه توسط عنبری و همکاران در سال 1392 تدوین شده است و دارای 18 سوال پنج درجه ای (خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم و خیلی کم، نمره دهی از 5-1 ) است نمره ی کل پرسشنامه در محدوده ی 18 تا 90 قرار داشت. کسب نمره 4/32 تا 18 بیانگر رضایت مندی خیلی کم، نمره 8/46 – 5/32 رضایتمندی کم، اخذ نمره 2/61- 9/46 رضایتمندی در حد متوسط، اخذ نمره 6/75- 3/61 رضایت مندی زیاد و اخذ نمره (90- 7/75 ) به عنوان رضایت مندی خیلی زیاد از رشته تحصیلی، در نظر گرفته شد. روایی پرسشنامه محقق ساخته مربوط به رضایت از رشته تحصیلی توسط تیمی متشکل از افراد صاحب نظر در رشته های آموزش علوم پزشکی، برنامه ریزی درسی و روانپزشکی و با استفاده از تکنیک دلفی تأیید شد. پایایی این پرسشنامه نیز از طریق محاسبه ی ضریب آلفای کرنباخ و به میزان 81/0 محاسبه و تأیید گردیده است.