نمونه فصل دوم پایان نامه,مبانی نظری,پیشینه تحقیق

نمونه فصل دوم پایان نامه,مبانی نظری,پیشینه تحقیق

نمونه فصل دوم پایان نامه,مبانی نظری,پیشینه تحقیق

نمونه فصل دوم پایان نامه,مبانی نظری,پیشینه تحقیق

تحقیق مدرسه چهارباغ

تحقیق مدرسه چهارباغ
دسته بندی معماری
فرمت فایل docx
حجم فایل 702 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
تحقیق مدرسه چهارباغ

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

تحقیق مدرسه چهارباغ

نام بنا : مدرسه چهارباغ

اسامی دیگر : مادر شاه ، سلطانی

تاریخ ساخت : 1116 - 1126 ه‍.ق

بانی : شاه سلطان حسین

مدرسه چهارباغ

مدرسه چهارباغ که به نام مدرسه مادرشاه نیز نامیده مى‏شود، آخرین بناى تاریخى باشکوه عهد صفویه در اصفهان است که براى تدریس و تعلیم طلاب علوم دینى در دوره شاه‏ سلطان حسین از سال 1116 تا 1126 هجرى ساخته شده است.

مدرسه چهارباغ از لحاظ کاشى‏کارى انواع مختلف این فن را در خود جاى داده و در حقیقت موزه کاشى‏کارى اصفهان مى‏باشد کاروان‏سراى مادرشاه که مجلل ‏ترین اقامتگاه مسافرین سه قرن پیش بوده هم‏ اکنون تبدیل به مهمان‏سراى عباسى شده و از لحاظ سبک معمارى در بین هتل هاى دنیا در زمان حاضر بى‏نظیر و منحصر به فرد است.

‏مدرسه چهارباغ که به نام مدرسه سلطانى و مدرسه مادر شاه نیز نامیده مى‏شود آخرین بناى تاریخى با شکوه عهد صفویه در اصفهان است که براى تدریس و تعلیم طلاب علوم دینى و در دوره آخرین پادشاه صفویه شاه سلطانحسین از سال 1116 تا1126 هجرى ساخته شده و درختهاى چنار کهنسال و نهر آبى که در آن جریان دارد بر زیبایى تزئینات نفیس کاشیکارى آن افزوده و بناى مزبور را بسیار فرحبخش و روحنواز نموده است.

گنبد مدرسه چهار باغ بعد از گنبد مسجد شیخ لطف الله قرار دارد ولى در مجلل آن که با طلا و نقره تزیین شده از لحاظ زرگرى و طلاکارى و طراحى و قلمزنى در نظر استادان بزرگ امروز این فن شاهکارى از صنایع ظریفه است و نظیر ندارد. مدرسه چهارباغ از لحاظ کاشیکارى هم انواع مختلف این فن را مانند کاشیهاى هفت رنگ و معرق و گره سازى و پیلى و معقلى واجد است. محراب با شکوه و منبر یکپارچه مرمرى و حجره مخصوص شاه سلطانحسین کاشیکارى معرق اطراف گنبد و داخل مدرسه و درها و پنجره ‏هاى چوبى آلب برى شده از قسمت هاى بسیار جالب و تماشایى این بناى نفیس تاریخى است.

مدرسه چهارباغ آخرین بنای تاریخی با شکوه عهد صفوی در اصفهان و از بهترین مدارس بنا شده در ایران است . مدرسه چهارباغ واقع در ضلع شرقی خیابان چهارباغ است که به نام مدرسه سلطانی و مدرسه مادرشاه نیز نامیده می‌شد .

برای تدریس و تعلیم و تربیت طلاب علوم دینی در اواخر حکومت شاه سلطان حسین صفوی از سال هزار و صد و شانزده تا هزار و صد و بیست و شش هجری قمری ساخته شد .


      شارژر همراه شیاومی مدل PLM09ZM ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت 
       
       
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.