دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 4148 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
مقاله ترجمه شده تاثیرات حرکات زمین زلزله بر روانگرایی خاک قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
چکیده
در طول زلزلهی نزدیک ساحل اقیانوس آرام در Tohoku در 2011، که بزرگترین زلزله در تاریخ ژاپن بود، پدیده روانگرایی خاک روی سطح وسیعی در امتداد سواحل اقیانوس آرام در Tohoku و Kanto از جمله ناحیهی خلیج توکیو مشاهده شد. تاثیر روانگرایی خاک روی زمین های مسکونی و خانه ها و نیز زیر ساختهایی مانند جاده ها، رودخانه ها، بندرها و سیستم های تامین آب و فاضلاب بسیار شدید بود. از آنجا که زلزلهی Tohoku در سال 2011 در منطقهی شکست بسیار بزرگی به مساحت 500km*200km رخ داد، مدت زمان لرزه های شدید در مقایسه با آنچه در داده ها برای زلزله های پیشین ثبت شده بود، بسیار زیادتر بود. مشخص کردن تاثیر ویژگی های حرکت زمین بر مکانیزم روانگرایی خاک یکی از مطالعات ضروری است که باید انجام شود و باید به اقدامات اصلاحی موثر برای ساختارهای آسیب دیده دست یافت. این مقاله داده های مشاهدهی حرکت شدید که روی زمین های روان شده و روان نشده به دست آمده است را بررسی میکند و عمدتا به بحث در مورد ساز و کار روانگرایی خاک بر اساس این داده ها می پردازد. تاثیر مدت زمان و تعداد بارهای چرخشی روی پیشروی پدیده روانگرایی خاک نیز با آنچه در داده های قبلی حرکت شدید به دست آمده، مقایسه می شود.
1. مقدمه
زمین لرزه Tohoku سال 2011، با بزرگی گشتاور Mw=0.9 در ساعت 14:46 دقیقه روز 11 مارچ 2011 رخ داد. آسیب مخرب توسط لرزش زلزله و تسونامی متاثر از آن در امتداد ساحل Tohokuو Kanto و Japan بوجود آمد. به طور خاص، سونامی عظیم که حدود 30 دقیقه پس از لرزهی اصلی رخ داد، به نواحی ساحلی of Aomori, Iwate, Miyagi, Fukushima, Ibaraki و Chiba Prefectures آسیب زد. در مجموع 19272 نفر در ار این زلزلهی مصیبت بار، کشته یا ناپدید شدند. به دلیل وسعت منطقه شکست ، پس لرزه های بیشماری پشت سر هم رخ داد: 840 پس لرزه با بزرگی Mj=4.0 یا بیشتر در طول 60 روز پس از لرزهی اصلی مشاهده شد. بزرگترین پس لرزه Mj=7.8 بود که 29 دقیقه پس از لرزه ی اصلی در ساحل Ibaraki Prefecture رخ داد. همچنین این پس لرزه ها به شدت بر پیشروی آسیب و تاخیر در کار مرمت و بازسازی تاثیر گذاشتند.
از سال 1997، وزارت زمین، زیر ساخت، حمل و نقل و توریسم (که در اینجا مختصرا به شکل MLIT نشان داده می شود) بر شبکه Seismograph Network نظارت داشته است که متشکل از بیش از 700 ایستگاه دارای شتاب سنج هستند که روی سطح زمین نصب شده اند (موسسه ملی مدیریت زمین و زیرساخت که از این لحظه به شکل NILIM آنرا نشان می دهیم). ایستگاهها در فواصل 20-40km در انتداد رودخانه ها و بزرگراه های ملی تحت مدیریت MLIT برپا شده بودند. هنگامی که زلزله ای با یک شدت معین یا بیشتر از آن رخ می دهد، داده های مشاهده شده (توسط PGA، شدت های طیف و شدت های لرزه ای ابزاری JMA) فوراً به دفتر NILIM در Tsukuba ارسال می شوند و داده ها توسط وب سایت NILIM در اختیارعموم قرار می گیرد. در طول زلزله Tohoku در 2011، داده ی حرکت شدید در حدود 400 ایستگاه MLIT به دست آمد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2155 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
مقاله ترجمه شده داده کاوی با روش های مختلف بهینه سازی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
چکیده
ترافیک (عبور و مرور) جادهای به عنوان منبع اصلی سر و صدای محیطهای شهری شناخته شده و به اثبات رسیده است که این سر و صدا به طور قابل توجهی بر سلامت جسمی و روانی انسان و بهره وری نیروی کار تأثیر می گذارد. پس، بسیار مهم است برای کنترل سطح صوتی این سر و صدا در محیطهای شهری به توسعۀ روشهای مدلسازی سر و صدای ترافیک جادهای بپردازیم.همانطور که در ادبیات موضوع مشاهده می شود، روشهایی که با این موضوع سر و کار دارند عموماً بر اساس تحلیل رگرسیون پایه گذاری شدهاند و دیگر رویکردها کمتر بهکار برده شدهاند. در این مقاله روشی جدید ارائه شده که بر اساس بهینهسازی استوار است. در شبیه سازی این کار از چهار تکنیک استفاده شده است؛ الگوریتم ژنتیک، الگوریتم هوکی و جیوز، بازپخت و تبرید شبیه سازی شده و بهینه سازی اجتماعات. دو سناریوی متفاوت در این مقاله ارائه شده است. در سناریوی اولِ روشهای بهینه سازی، برای پیدا کردن مناسبترین پارامترها از کل مجموعه دادههای اندازه گیری شده استفاده می شود، در حالی که در سناریوی دوم، فقط بابعضی از دادههای اندازه گیریپارامترهای بهینه شده پیدا شدند در حالی که از مابقی داده ها برای ارزیابی قابلیت های پیش بینی مدل استفاده شد. برازش مدل با استفاده از ضریب تعیین و دیگر پارامترهای آماری ارزیابی شد و نتایج در هر دو سناریو نتایج نشان دهندۀ توافق بالای بین دادههای اندازهگیری شده و ارزشهای محاسبه شده هستند. همچنین، این مدل را با مدلهای آماری کلاسیک هم مقایسه کردیم و قابلیتهای برتر مدل پیشنهادی ما نشان داده شد. شبیهسازی نیز با استفاده از بسته ای از نرم افزارهای موثق و کاربر پسند انجام شد.
کلمات کلیدی: سروصدای ترافیک، هوش مصنوعی، الگوریتم ژنتیک، هوکی و جیوز، بازپخت و تبرید شبیه سازی شده، بهینه سازی اجتماع ذرات، نرم افزار
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 6172 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
مقاله ترجمه شده پاسخ دینامیکی مواد متخلخل سیال اشباع شده با استفاده از لرزه ناشی از روانگرایی خاک قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
چکیده
شبیه سازی عددی از پدیده میعان سازی در مواد متخلخل سیال-اشباع شده درون یک چارچوب مکانیکی-پیوستار ، هدف این توزیع است. این توسط رفتار نظریه محیط تخلخل (TPM) با استحکام ترمودینامیک قوانین ترکیب کننده الاستو-ویسکوپلاستیک بدست آمده است. بعلاوه ، روش عنصر محدود (FEM) در کنار سطرح های توقف زمانی یکپارچه است که برای درمان عددی بکار برده می شود و از مشکل چند میدان جفت شده ظاهر می شود. درون یک ایزوترمال و چارچوب خطی هندسی ، بیشتر بر مواد بیفازیک کاملا اشباع شده با فازهای مخلوط نشدنی و تراکم ناپذیر تمرکز می کند. بنابراین ، با کلاس مسائل جفت شده حجمی شامل یک جفت گیری قوی بالقوه از خاک و معادلات تعادل لحظه ای سیال و محدودیت تراکم ناپذیری جبری بررسی شده است. با اعمال مدل مواد پیشنهاد شده ، دو رویداد مربوط به میعان در دینامیک محیط تخلخل بنام جریان میعان و حرکت دوره ای نشان داده شده است و مشکل برهم کنش ساختار-خاک لرزه ای آشکار در دو رفتاری که در بالا ذکر شد را در خاک های اشباع شده معرفی می کند.
کلمات کلیدی: دینامیک محیط تخلخل ، مسائل زوج ، میعان جریان ، حرکت دوره ای ، الاستو-ویسکوپلاستیک ، TPM ، FEM
1. مقدمه
تمایل مواد متخلخل اشباع شده به میعات تخت تاثیر بارگذاری دینامیکی یکی از زمینه های مهم بخصوص در ژئومکانیک ، مهندسی ساحلی و لرزه شناسی است. به عنوان مثال ، اثرات مضر بر میعان ارتعاشی القاء شده در حوزه های ساحلی و نزدیک بستر دریا یا موج القاء شده میعان خاک تحت و پیرامون ساختارهای معدنی است. برای توصیف تئوریکی پدیده فیزیکی مختلف در مواد متخلخل ، استفاده از مکانیک های پیوسته مولتی فاز ، یک شیوه استاندارد وجود دارد. در این خصوص ، زمانی که محیط متخلخل تک فازی مثل خاک های اشباع شده-آب در نظر گرفته می شود ، نظریه محیط متخلخل (TPM) اثبات شده است تا یک چارچوب مدل سازی ماکروسکوپی پرکار و جامع تامین کند. از اینرو ، مواد اشباع شده – سیال به عنوان مصالح ریز دانه های چند فازی درمان شده اند که جزء سازنده های خاک و سیال است که معمولاً ماکروتوپولوژی ناشناخته شده مستقل هستند که در وضعیت بی ترتیبی ایده آل بیش از یک حجم عناصر نماینده (REW) فرض می شود. اعمال یک فرایند هم جنس شدگی به محصولات REV با یک مدل پیوستار متوسط با ریزدانه های همپوشی ، آمار توزیع شده و برهم کنش خاک-سیال آغشته شده است. این راهی از رفتار مواد متخلخل چند فازی است که می تواند از نظریه ی مخلوط (TM) ، cf. Bowen یا Truesdell و Toupin دنبال شود که TM پس از مفهوم کسرهای حجمی به اطلاعات ترکیب شده اضافی درمورد ترکیب محلی پیوستار هموژنیزه توسعه یافته بود ( cf. Goodman و Cowin ، که به TPM اساسی است. این رویکرد توسط Drumheller بکار برده شده است که یک خاک متخلخل خلاء را توصیف می کند.
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 3762 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
مقاله ترجمه شده مقایسه ی سدهای خاکی و سدهای وزنی بتنی با استفاده از ارزیابی دوره عمر هیبریدی قابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی
چکیده
دو نوع طرح مختلف از هیدروپاور ( قوه محرکه مولد برق ) از روش های ساخت مختلف استفاده می کند و دارای کربن مختلف هستند. با این وجود ، تفاوت ها در جاپای کربن در در جاپای کربن بین طرح مختلف بیشتر نادیده گرفته شده است هنگامی که تاثیر محیطی برای تصمیم گیری مقایسه می شود. بنابراین ، هدف این مقاله ، مطالعه و مقایسه ی جاپاهای کربنی از دو نوع طرح هیدروپاور Nuozhadu با مقیاس مشابه است: سد خاکی هسته زمین (ECRD) و یک سد وزنی بتنی (CGD). روش ارزیابی طول عمر هیبریدی (LCA) ، تمامیت ورودی-خروجی اقتصادی LCA (EIO-LCA) و مبتنی بر فرایند LCA (PA-LCA) ترکیب می شود. آن برای کمیت جای پای کربن در کل دوره عمر از سیستم هیدروپاور اعمال شده بود. ارزیابی جای پای کربن ، تشعشعات از تولید مواد ، حمل و نقل ، ساخت و ساز و فازهای عملیات حفظ و نگهداری برای یک دوره ی 44 ساله در نظر گرفته شده است. همه ی مواد و مصرف انرژی وابسته شامل شده بود. آن پیدا شده بود که ECRD تشعشعات CO2 تقریباً 24.7% در مقایسه با CGD کاهش یافته است. با توجه به هر مرحله از دوره عمر ، ECRD تشعشعات Co2 را با 46.1% برای تولیدات مواد ، 16.5% برای حمل و نقل و 9.0% برای عملیات حفظ و نگهداری کاهش یافته بود اما تشعشعات با 6.6% برای ساخت و ساز با توجه به حجم کار سنگین افزایش یافته است. عملیات حفظ و نگهداری بیشترین شرکت کننده از تشعشعات CO2 بود که با مراحل ساخت ، تولید و حمل و نقل دنبال می شود. این نتایج نشان می دهد ECRD از نظر محیطی بکلی از طول عمر آن جوابگو است. این دانش می تواند به تصمیم گیرندگان در فاز طراحی با انتخاب نوع مناسب از سیستم هیدروپاور کمک کند.
کلیدواژه: طرح هیدروپاور ، جاپای کربن ، سدخاکی ، سد وزنی بتنی ، ارزیابی طول عمر هیبریدی
تغییر کلی اقلیم ، تهدید بزرگی برای محیط و توسعه ی اقتصادی در جهان دارد. به منظور نشان دادن این مشکل ، عوامل محیطی باید در بسیاری از انواع مختلف از تصمیم گیری توسط تاجران ، افراد و مدیران اجرایی عمومی و سیاست گذاران در نظر گرفته شود. هر چند آنها از منابع آبی قابل تجدید بدون مصرف سوخت های فسیلی استفاده می کنند ، در نتیجه آلودگی هوایی کمتری در طول عملیات شان دارند ، نیروگاه های مولد برق همچنین نگرانی جهانی را با توجه به مسائل حفظ زیست محیطی موجب شده است. به عنوان یک نتیجه ، ارزیابی زیست محیطی ، شامل محیط زیست طبیعی ( به عنوان مثال ، تغییر چشم انداز و تاثیر آن بر عادات منطقه ای و آبزی ) و محیط زیست اجتماعی ( به عنوان مثال ، مهاجرت جمعیت و سکونت ) به عنوان عوامل مهم برای تصمیم گیری با توجه به پروژه های مولد برق شناسایی شده اند. با این وجود ، تشعشعات گاز گلخانه ای (GHG) اغلب به عنوان غیر موجود توصیف شده است و در مقایسه با تاثیر محیطی بین انواع مختلف از سیستم های هیدروالکتریکی نادیده گرفته شده است.