دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
حل کردن مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم
فهرست مطالب
چکیده: 3
هدف های انجام این پژوهش : 3
مقدمه: 4
هدفهای آموزش خواندن در دبستان : 5
فرضیه های پژوهش: 6
بیان مسئله و توصیف وضعیت موجود. 7
گرد آوری شواهد اوّل (گردآوری اطّلاعات ). 7
تجزیه وتحلیل داده ها. 8
خلاصه ی یافته ها : 9
چگونگی اجرای راه حل ها. 9
راه حل ها ی انتخابی. 10
گرد آوری شواهد دوم. 12
تجدید نظر در روش های انجام گرفته واعتبار بخشی. 13
نتایج. 14
نتیجه گیری. 15
منابع وماخذ. 16
با توجّه به اهمیّت خواندن در این مقاله موارد ذیل ذکر شده است :
- اهداف خواندن
-راه کارهایی جهت بهتر خواندن
-راه حل ها و چگونگی اجرای راه حل ها
-چگونگی به دست آوردن اطّلاعات در رابطه با مشکل دانش آموز
-آشنایی بیشتر با روش ها وراه کارها یی جهت بهتر خواندن .
-پی بردن به نقش خواندن در پیشرفت دروس دیگر.
_کمک به دانش آموزی که مشکل خواندن دارد و این مشکل باعث افت تحصیلی او شده است
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 51 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش عملــی
موضوع مطالب
چکیده اقدام پژوهی : 2
ارائه راهکارها. 3
3- گرد آوری اطلاعات ( شواهد ا ). 6
4- تجزیه و تحلیل وتفسیرها: 9
5- انتخاب راه جدید به صورت موقّت. 12
5-1- آ موزش درمانی. 12
5-2- روشهای درمان حسادت : 13
5-3- تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده. 13
5-4- درمان پرخاشگری: 14
5-5- قوانین یادگیری: 15
6- اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 17
عوامل موثر بر پرخاشگری. 18
انواع پرخاشگری. 18
علل پرخاشگری. 19
ارائه دلایل مشکل پرخاشگری:. 20
پرخاشگری و ورزش. 23
7- گرد آوری اطلاعات(شواهد 2). 24
9- ارائه راهکارها. 28
۱۰- منابع. 29
اینجانب ........ ، دارای مدرک ................... ، مدت .......... است که در خدمت آموزش و پرورش هستم . .
در سال ...... در سمت معاون دبستان ............ واقع در شهرستان ................ به اتمام رساندم.
در دوران خدمتم با دانش آموزی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن به دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود.
برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتجاب نمودیم.
برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 36 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی
فهرست مطالب
چکیده. 4
کلیدواژه ها:. 4
مقدمه. 5
بیوگرافی. 7
اهداف پژوهش. 7
متدولوژی تحقیق. 7
جامعه، نمونه و روش نمونه گیری. 8
روش تجزیه وتحلیل داده ها. 8
ضرورت واهمیت شورای دانش آموزی. 9
بررسی پیشینه. 10
اهداف شورای دانش آموزان در دوره راهنمایی. 13
رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه. 15
هدف رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه. 16
ویژگی های نظام های آموزشی مبتنی بر رویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه 17
کارکردهای عمده شورای دانش آموزی دررویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه 21
بحث وتفسیرمصاحبه های اعضای منتخب شورای دانش آموزی و مدیران مدارس 22
الف)مصاحبه بامنتخبین شورا. 22
2-۱.وضعیت تحصیلی دانش آموزان. 22
3-۱. سابقه ی شرکت در تشکل های دانش آموزی. 23
4-۱. میزان آگاهی واطلاعات نسبت به شورای دانش آموزی. 23
5-۱. فعالیت های مورد علاقه اعضای منتخب شورای دانش آموزی. 23
2- عوامل خانوادگی تاثیرگذار بر مشارکت دانش آموزان در اداره امور مدرسه. 26
ب)بحث وتفسیر مصاحبه بامدیران. 28
پیشنهادها. 30
منابع:. 32
یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران وهمکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.
در این راستا، مقاله ی حاضربا بهره گیری از رویکرد کیفی(مصاحبه)، به بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی باتاکید بر رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه است.
نمونه ی معرف، مدارس مقطع راهنمایی واقع در شهرستان ……… از جمله مدرسه تحت مدیریتم می باشد. برای تجزیه وتحلیل داده ها، ابتدا پاسخ های داده شده به هر سوال جداگانه نوشته شدند. سپس، در زمینه های ظاهرشده، هردسته از پاسخ ها شناسایی گشتند و پس از جمع بندی، نتایج نشان داد که اجرای معقول طرح شورای دانش آموزی مدارس مقطع راهنمایی نیازمند توجه به نکاتی است که در نتایج تحقیق عنوان گردیده است.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
چگونگی کاهش دادن مدرسه گریزی دانش آموزان
فهرست مطالب
چکیده: 4
کلیدواژه ها: 4
مقدمه: 5
توصیف وضعیت موجودوبیان مساله: 7
مساله : 7
شواهد1: 8
گردآوری اطلاعات ،تجزیه وتحلیل وارائه راهکارموقتی 8
اجرای راهکارها 9
شواهد2 10
ارزشیابی تأثیراقدام جدید وتعیین اعتبارآن 11
پیشنهادات: 12
نتیجه گیری وگزارش نهایی: 13
راهکارهایی برای حل مشکل مشابه درخانواده ها 14
فهرست منابع 15
دراین اقدام پژوهی که موضوع آن جلوگیری ازمدرسه گریزی حسین می باشد.هدف این بودکه دانش آموزمذکوررابه حضورمنظم درمدرسه وکاهش اضطراب( تعلق به خانواده) دراوسوق دهیم ؛برای این منظورازروش تحقیق اقدام پژوهی استفاده کردیم .من که معاون اجرایی مجتمع بودم باکمک مدیرومشاورمدرسه ومعاون آموزگار بادعوت ااولیای دانش آموزوچندین جلسه بحث وگفتگووارائه رهنمود(عدم ترک خانه درموقع برگشتن فرزندش ازمدرسه واستقبال ازاو)وازهمه مهم تردادن مسولیت وبزرگ ترجلوه دادن نقاط قوت دانش آموزتوانستیم رفتاردانش آموزرااصلاح کنیم.وبه این نتیجه رسیدیم که نیازبه تعلق به خانواده بایددرکودک تأمین شودتااو آرامش روانی داشته باشدوباخیال راحت درسرکلاس درس حاضرشود.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 21 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
چگونه می توانم با استفاده از مواد زاید و بدون استفاده در ساعت هنر خلاقیت را در دانش آموزان پایه چهارم افزایش داد
فهرست مطالب
چکیده. 3
مقدمه. 4
توصیف مسئله. 5
تعریف واژگان و مفاهیم. 5
گرداوری شواهد 1. 7
جمع آوری اطلاعات. 7
پیشینه تحقیق. 7
یافته های علمی. 8
تعریف خلاقیت : 8
ویژگیهای شخصیتی افراد خلاق : 8
نقش معلم در پرورش خلاقیت: 8
تکنیک خلاقیت. 9
تجزیه و تحلیل. 10
ارائه راه حل موقت. 11
اجرای طرح جدید ونظارت بر آن. 11
اعتبار سنجی (گردآوری شواهد 2). 14
پیشنهادات. 14
منابع و ماخذ. 16
در جوامع پیشرفته امروزی پرورش خلاقیت از مهمترین اصول است با بررسی کشورهایی که از نظر صنعتی فرهنگی و اجتماعی رشد چشمگیری داشته اند متوجه می شویم که این کشورها در زمینه ی پرورش خلاقیت رشد و تلاش بیشتری داشته اند .در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته شکوفایی خلاقیت یکی از عالی ترین و محکم ترین اهداف آموزش و پرورش است . در شرط حساس کنونی و با توجه به تحولات بسیار سریع و اجتناب ناپذیر دنیا ،