دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 42 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان را بوسیله ورزش حل نمایم .
فهرست مطالب
چکیده. 5
مقدمه. 6
طرح مسأله. 7
پیشینه تحقیق. 8
جمع آوری داده ها و گردآوری اطلاعات (شواهد 1 ). 8
یافته های علمی. 11
تأثیر ورزش بر متغیرهای روانشناختی. 11
انرژی برای یادگیری. 12
اهمیت و نقش ورزش در تسریع روند یادگیری. 13
فعالیتهای جسمانی و افزایش عملکرد تحصیلی. 16
جایگاه تربیت بدنی دوره ابتدایی در جهان معاصر. 16
اهداف درس تربیت بدنی. 17
اهمیت تربیت بدنی در تعلیم و تربیت دانش آموزان. 18
ورزش و نقش آن در سلامت روان. 20
تنظیم ساعت زنگ ورزش با نیازهای دانشآموزان. 21
زنگ ورزش، زنگ سلامت. 22
ارائه ی راه حل های مناسب. 24
چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی. 25
راه حل انتخابی. 28
اجرای بهترین راه حل. 28
ارزیابی (شواهد 2 ). 28
گردآوری اطلاعات (2). 28
پیشنهادها. 29
بحث و نتیجهگیری. 30
فهرست منابع. 32
آمادگی جسمانی دانشآموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین میکند. دانشآموزی که قدرت و کارآیی لازم بدنی را دارد، قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی به دست آورد. چنین فردی از بیماری و نارساییها و نواقص جسمی به دور خواهد ماند و استقامت، چابکی، انعطافپذیری و سرعت از ویژگیهای چنین دانشآموزی است.
دانشآموزان باید هر روز به فعالیتهای منظم ورزشی براساس قدرت بدنیشان بپردازند تا قدمهای صحیح به سوی آمادگی و کارآیی بدنی برداشته شود زیرا توجه به کارآیی بدن موجب میشود استخوانها، مفاصل و عضلههای بدن برای انجام حرکات و فعالیتها نیرومند شوند. دستگاههای تنفس و جریان خون نیز تا حد بسیاری از اجرای برنامهها و حرکتهای صحیح ورزشی سود میبرد.